Repülő virágos kártyák

 

A játék célja, hogy a kártyákat csökkenő sorrendbe rendezzük és a felső 4 kártya gyűjtőhelyre mozgassuk. A kártyákat külön külön vagy egyesítve mozgathatjuk a gyűjtőkbe. 

A játék kezdetén a gyűjtők üresek, bármelyik szin bármelyek gyűjtőbe mozgatható. 1, 2, 3 vagy 4 csomag kártyával játszhatunk.

A játék elsö indulásakor a következö ablak jelenik meg: (ÚJ)

GameCenter HU

- A Kapcsolódás a Game Center-hez pontot választva a játék felkapcsolódik a Game Center-re és feltölti a játékos legjobb eredményeit miden szinten és minden kártyacsomag szám-hoz.

- A kérdezz késöbb pontot választva a játék következö indulásakor újra megjelenik az ablak.

- A ne kérdezz többé pontot választva az ablak többé nem jelenik meg.

StartPicture hu

 

Játékszabályok:

Egy kártya mozgatásához érintsük meg a kártyát, majd húzzuk az ujjunkat a kivánt irányba. A kártyától egy vonal indul (általában piros, de ha párosítható kártyára irányul, akkor zöldre vált). A vonal addig megy, amig kártyába vagy falnak nem ütközik. Falnak ütközve visszatükröződik. Maximum 5 tükröződés lehetséges. 

 

Greenline hu   Redline hu

Az ujjunkat felemelve indíthatjuk a kártya mozgását. A kártya a  korábban mutatott  (piros vagy zöld) vonalon halad.

Párosítható kártyának ütközve a két kártya egyesül, megmutatva a csomagban levő kártyák minimális és maximális értékét. Ha nem megfelelő kártyának ütközik, akkor visszatér az eredeti helyére, pontveszteség nélkül.

Két kártya akkor párosítható ha értékeik szomszédosak és szinben megegyeznek. 

Példák:

  • 4 és 5 párosítható
  • 456 és 23 párosítható.
  • 910JD és K párosítható
  • JDK bármelyik üres gyűjtőbe mozgatható
  • J csak abba az azonos színű gyűjtőbe mozgatható, amelyben DK található.
  • 2 vagy több csomag esetén A és K is párosítható. 2 csomag esetén 1 AK páros lehetséges, 3 csomag esetén 2, 4 csomag esetén pedig 3 A és K párosítható.

Több csomaggal való játék esetén a program a kártyákon kis számokkal jelzi, hogy az adott kártya melyik csomaghoz tartozhat. Ha egy kártya bármelyik csomaghoz tartozhat, akkor nincs jelzöszám. Ha 2 csomaggal játszunk, akkor egy AK páros igy néz ki:  CardA K 2pkgHa 3 csomaggal játszunk, akkor egy AK páros igy néz ki:  CardA K 3pkg. Ez azt jelenti, hogy az A a legfelsö (3.) vagy a középsö (2.) csomaghoz tartozhat, a K pedig a középsö (2) vagy a legalsó (1) csomaghoz (A3K2 vagy A2K1). 4 csomag esetén az AK páros kinézete: CardA K 4pkg (A4K3 vagy A3Kvagy A2K1).

Pl. Card4 Q 2pkg432AKQ. Két csomaggal való játék esetén a 432A a felsö (2.) csomagban van, a KQ pedig az alsó (1.) csomagban. A fenti kártya azt is jelenti, hogy a második K csak a felsö csomagban lehet, ezért ha van egy KQJ10 sorozatunk kék szinböl, akkor az csak a felsö csomaghoz tartozhat:  CardK 10 2pkg. A program ügyel arra, hogy különbözö csomagokhoz tartozó kártyákat ne kapcsolhassunk össze. Ilyen próbálkozás esetén piros vonalat rajzol.

A mozgó kártyák értéke a csomagban levő kártyák összege. Ha pl. egy olyan kártyaoszlop mozog, amelyben K - D - J - 10 kártyák vannak, akkor e csomag értéke 13 (K) + 12(D) + 11(J) + 10 = 46. Ez az érték adódik hozzá a megszerzett pontokhoz minden visszatükrözésnél, valamint a célkártyával való egyesüléskor. Igy ha a fenti példa (KDJ10) csomag 4 visszatükröződés után a "9" kártyával egyesül, akkor a pontszám 5 * 46 = 230-al emelkedik. Ha az igy keletkezett csomag újabb 3 ütközés után egyesül a 8-as kártyával, akkor további 4 * 55 = 220 ponttal növekszik a pontszámunk.

 

Ha a játékot befejeztük (az összes kártyát a a felsö gyüjtökbe mozgattuk),

Gameended hu

akkor egy Gratulációs kép jelenik meg, ami a lejátszott játék szintjét, csomagszámát, formátumát, sorszámát, idötartamát és az elért pontszámot jeleniti meg, alatta pedig a Startmenü látható.

Congratulation hu

 

A játék 26 szintböl áll, mindegyik szinten 1, 2, 3 vagy 4 csomaggal, igy összesen 104 különbözö játékformátum lehetséges. Szintenként 9999 különbözö játék játszható. Az összes lehetséges variációk száma 104 x 10000 = 1040000.

A játékmezö formátuma az egyes szinteken:

 

Szint

Formátum

1

3x3

2

3x4

3

3x5

4

4x6

5

4x4

6

4x5

7

4x6

8

4x7

9

5x5

10

5x6

11

5x7

12

5x8

13

6x6

14

6x7

15

6x8

16

6x9

17

7x7

18

7x8

19

7x9

20

7x10

21

8x8

22

8x9

23

8x10

24

9x9

25

9x10

26

10x10

 

A képernyő tetején levö tablón a következő információkat látjuk:

 

Infosheet HU

  1. sor:

  • Játék: az aktuális játék sorszáma
  • Formátum: az aktális játékmezö formátuma
  • Csomag: Csomagok száma
  • Szint: az aktuális szint 

  2. sor: Fejléc ==> Kicsoda   Név    Idö    Pontszám   Kártyák

  3. sor: 

  • Kicsoda    ==> Játékos
  • Név           ==> A játékos neve
  • Idő            ==> a játék indítása óta eltelt idő
  • Pontszám ==> az eddig megszerzett pontok összege
  • Kártyák:    ==> a maradék kártyák száma

 4. sor: (opcionális, csak verseny esetén):

  • Kicsoda    ==> Ellenfél
  • Név           ==> Az ellenfél neve
  • Idő            ==> a játék indítása óta eltelt idő
  • Pontszám ==> az ellenfél eddig megszerzett pontok összege
  • Kártyák:    ==> az ellenfél maradék kártyáinak száma

A képernyő alján található gombok:

 

lowerButtons

 Settings1 Beállítások menü:

 - Játékosok listája

    Itt adható meg a játékos neve

    - Kattintson a + jelre, aztán gépelje be egy új játékos nevét és nyomja meg a Bevitel gombot. (max. 8)

    - Kattintson a Edit jelre a játékos nevének módosításához
    - Kattintson a Deletejelre a játékos eltávolításához. Figyelem! A játékossal együtt az adatai is el lesznek távolítva.
    - Kattintson egy játékos nevére a játékos kiválasztásához. A továbbiakban ez a játékos fog játszani.
    - Kattintson "<" jelre a felső sorban, ekkor visszatér a beállításokhoz.

 - Háttérzajok hangerő

 - Zene hangerő

 - Nyelv. Jelenleg a játék a következő nyelveket támogatja:

               - angol

               - német

               - magyar

               - orosz

 

- Statisztika

Itt jelennek meg az összes játékos eredményei. Ha egy játékos eredményeit részletesen meg akarja tekinteni, akkor nyomja meg a ">" jelet a sor jobb oldalán.

- Az egy játékoshoz tartozó összes szint és kártyacsomag statisztikáinak megjelenitése táblázatos formában: 

minden sor egy egy szintnek felel meg, a soron belül az 1, 2, 3, 4 csomaghoz tartozó lejátszott játékok száma látható    

- A megtekinteni kivánt szintre / csomagra kattintva megnyilik a hozzá tartozó részletes statisztika:

- Itt kiválasztott szint / csomag pároshoz tartozó lejátszott játékok részletes statisztikája látható. Ha egy játékot újra le akar játszani, akkor érintse meg a  lejétszás jelet a sor jobb oldalán.

- Írj véleményt az App Store-ban

                Ezt a menüpontot választva elindul az App Store applikáció és a játékos megírhatja a véleményét vagy üzenhet a fejlesztőnek.

       - Lekapcsolódás a Game Center-ről

                Ez a menüpont csak akkor jelenik meg, ha a játékos elözöleg kapcsolódott a Game Center-hez. Hatására a játék nem fog tovább kommunikálni a Game Centerrel.  

- Vissza

 

  Start Start menü

 - Kapcsolódás a Game Center-hez (csak akkor jelenik meg, ha a játékos még nincs a Game Centerhez kapcsolva) (ÚJ)

 - Mutasd a Game Center-t (csak akkor jelenik meg, ha a játékos korábban már kapcsolódott a Game Center-hez)  (ÚJ)

 - Újra játszom (az utolsó játék újraindítása)

 - Új játék

 - Következö szint (ÚJ)

 - Elözö szint (ÚJ)

- Válassz szintet és opciókat

 - Verseny

 - Mégsem (bezárja a Start menüt)

 

 Cards Kártyacsomag (ez nem nyomógomb). A rajta levő szám a maradék kártyák számát mutatja)

 

   Questionmark Segitség. E gomb megérintése esetén ezt a információs oldalt jeleniti meg.

Tipps1Tippek (ezen a gombon levő szám a lehetséges lépések számát mutatja). A gomb minden megérintésekor egy lehetséges lépést jelenit meg zöld vonalak segítségével. A tippben szereplö kártyák villognak. 

 Undo1Az utolsó lépés visszavonása. Tetszöleges számú visszalépés engedélyezett.

A verseny lefolyása:

  • A verseny menüpontot kiválasztva, ha több aktiv játékos is elérhető, akkor felsorolja a választható játékosok neveit, amiből kiválaszthatjuk a kivánt ellenfelet. 
  • A kiválasztott ellenfél készülékén a következő üzenet jelenik meg

           Xxx szeretne veled játszani

    • a kiválasztott ellenfél igennel vagy nemmel válaszolhat.
    • Igenlő válasz esetén mindkét készüléken elindul ugyanaz a játék
    • Verseny üzemmódban mindkét játékos aktuális pontszámát és maradék kártyaszámát megjeleniti.
    • Amikor az egyik játékos befejezi a játékot (minden kártyáját a gyűjtőkbe helyezte), akkor az általa elért pontszám 10 % -át megkapja jutalomként.
    • Ezután az App összehasonlitja a pontszámokat, az a győztes akinek több pontja van. Azonos pontszám esetén az a győztes, aki befejezte a játékot.

 

Comments powered by CComment